Incet,
incet, obisnuindu-te cu spatiul si
incepand sa-i intelegi logica spatiala si geometrica, iti dai seama ca
expunerea totala pe care ai remarcat-o initial a fost doar o impresie.
Acea
"masa lunga", unde se strange toata lumea si se hotaraste totul, este
de fapt compusa din doua bucati si este "pilotata" de undeva din
biroul inchis in sticla - unde si de unde - intra si ies membrii
echipei si
unde, probabil, "duc" toate cablurile de date si voce. Si mai mult
decat atat, la fel de probabil este ca toate calculatoarele sunt
legate,
printr-o multime de cabluri invizibile ochiului, intre ele si toate cu
cele
care nu sunt aici, ci la alte etaje-acolo unde se iau decizile
strategice. Din
perspectiva arhitectului, angajat in proiectarea unui spatiu destinat
unui
sediu de companie intr-o cladire de birouri, circulatiile sunt liniile
directoare ale compozitiei de ansamblu iar receptia si spatiul aferent
ei,
salile de conferinte sau spatiile de recreere sunt "insulele" unde el
simte ca poate sa-si concentreze eforturile creatoare pentru ca acestea
din
urma vor fi sustinute financiar, de dorinta de exprimare a
reprezentativitatii
a beneficiarului. Sa inversam gradele de reprezentativitate, sa
transformam
open space-ul situat de obicei in spatele receptiei–si care se supune
traditional personalizarii la nivelul postului de lucru si mai putin la nivelul
ansamblului-in "vedeta" compozitiei, a fost adevarata noastra
intentie. De fapt ce vezi la inceput, este totul: aici o
echipa lucreaza.