asdesign 95 - birou arhitectura

orange


 



Se spune ca vedem peste sapte milioane de culori. Cei care se ocupa cu codificarea – in fapt traducerea intr-un limbaj sec al cifrelor mai usor de folosit - culorilor in arhitectura si design interior au clasificat si ordonat 1.900 de culori de la stralucitor la mat si de la intunecos la luminos. Se obtine astfel un alfabet cromatic cu care noi arhitectii ne “scriem” proiectele.
Culoarea este un instrument puternic pentru a genera  emotii sau a creea stari de spirit. Este sigur faptul ca ea comunica si la nivel subliminal. Putem distinge trei categorii majore  de culori ce creaza diferite stari de spirit. Culorile calde (printre care rosu, orange, galben) creaza energie si emotie. Culorile reci (printre care verde, albastru)  induc relaxare. Culorile neutre (printre care gri, alb, negru) simbolizand uniformitate sau puritate genereaza o stare de spirit senina. Cand am primit comanda de a realiza sediul central ORANGE din Romania, informatile disponibile pe plan local despre companie, erau zero. Cea ce astazi este deja arhicunoscut prin intermediul TV-lui, reclamelor stradale sau magazinelor proprii, ni se descoperea atunci pentru prima data : forta calma degajata, era in primul rand o combinatie de culori : alb, negru si orange (o sa folosesc termenul in engleza din motive lesne de inteles). Ne vedeam astfel “aruncati” intr-o aventura cromatica de mare anvergura desfasurata pe 5 etaje, pe o suprafata mai mare de 6.000 de metri patrati si totul in avanpremiera pentru Romania.
In alegerea culorilor am “navigat” intre datele cromatice existente ale cladirii –  Europe House si imaginea ORANGE – demult conturata pe plan international la vremea aceea, luand in considerare efectele psihologice ale culorii asupra naturii umane. Valorile BRAND -ului urmau sa fie exprimate prin conceptia spatiala a locului si paleta cromatica folosita. ORANGE este straightforward, honest, refreshing, dynamic si friendly (termenii in engleza par sa fie din nou mai expresivi si exacti).
Dominantele cromatice le-am stabilit prin fixarea culorilor pentru mocheta in gri antracit in combinatie cu orange, pentru plafon in alb, iar pentru placarile peretilor de beton, adiacenti pricipalelor circulatii, in terra-cotta orange. Datorita conceptului de “deschidere” spatiala cat mai generoasa in cadrul birourilor - promovat de reprezentantii ORANGE - dialogul cromatic a fost amplificat, de inchideri fizice alcatuite din sticla clara, careia ii lipseste tocmai opacitatea culorii si astfel lasa libertate vederii. Compartimentarile au fost astfel gandite, in sticla clara si mata cu accesorii in gri iar partile pline in nuante diferite pe fiecare dintre etaje. Aceasta personalizare a etajelor cu ajutorul culorii a adus, pe langa o diversificare necesara si o mai buna orientare in spatiu. In acest “cadru” scaunele in combinatii de culori calde (galben, rosu - orange) cu negru, gri inchis si gri deschis, mobilierul in gri deschis sau gri deschis combinat cu lemn in diverse esente si echipamentele de calcul in majoritate gri deschis ,completeaza c
oordonarea cromatica, in fapt realizarea “sistemului” de culori care alaturi de definirea spatilor si de mobilare, este cheia reusitei unui proiect de design interior.

office services projects awards press contact home



2012 © Asdesign 95